Kopirano!

POGLED S VRHA

2020. je vjerojatno najneobičnija godina naših života, a svakako Señorove povijesti

botanica-118

Nenad Danilović: Završetak kalendarske i poslovne godine je povod da sa vodećim ljudima iz advertajzing, medijskih i PR agencija porazgovaramo o postignutim ciljevima u prethodnoj godini, planovima za 2021. godinu, kao i o „faktoru okruženje“, u kojem te iste planove treba realizovati. Ovoga puta čast je pripala Vanji Blumenšajnu, vrlo kreativnom direktoru agencije Señor.

Kako je za vašu agenciju protekla 2020. godina? Koji su značajni projekti i aktivnosti koje je vaša agencija sprovela tokom ove godine koja je na izmaku?

Iza nas je vjerojatno najneobičnija godina naših života, a svakako Señorove povijesti. Noseći se s izazovima remote rada i neizvjesnog poslovnog okruženja, fokus je bio na nadoknadi projekata izgubljenih u vrijeme lockdown-a kako bi održali uvjete rada, plaće, izbjegli rezove pa čak i zaposlili nove kolege – to je možda i najveći uspjeh ove godine, znamo kako su se mnoge agencije nosile s ovim izazovom.

Ovo je bila prilika da pokažemo da su nam naši ljudi zaista na prvom mjestu, ne samo deklarativno. Nije to bio i jedini uspjeh – bez obzira na sve, godina je bila i kreativno i festivalski uspješna; dugogodišnju uspješnu suradnju s Iskonom nastavili smo s repozicioniranjem, novim sloganom i platformom Iskrenovci, portfelj klijenata (i brandova) proširili smo ugovorom s Hrvatskim Telekomom, nastavili smo meni posebno dragu Osigurava vaš mir platformu za Wiener osiguranje te je proširili interesantnom ekstenzijom Bezbrižne majice o kojoj ćete u budućnosti imati prilike još puno čuti, suradnja sa Supernova grupom urodila je repozicioniranjem i novim identitetima Branimir i Kaptol centra, za Jamnicu smo kreirali ambalažu i komunikaciju te lansirali novo piće – Jamnicu Botanicu, a jedan od najvećih projekata koji je obilježio godinu je kampanja #prviput za Zagrebačku banku – ne događa se svaki dan da banka, umjesto da priča o sebi i svojim proizvodima i uslugama, stane u službu onih najugroženijih i pomogne im u ovoj neobičnoj situaciji. Potvrda uspješnosti došla je i na Ideji X i Effie natjecanjima, kao i veliki uspjeh na bijenalnoj Izložbi hrvatskog dizajna gdje smo ponovo osvojili Nagradu za najbolji dizajn u digitalnim medijima. Jednako smo bili aktivni u blog novostima, sudjelovanjima u festivalima, predavanjima, medijskim nastupima… Nevjerojatnim okolnostima unatoč – business as usual.

Kako ocenjujete ovu poslovnu godinu u industriji tržišnih komunikacija? Koja su najznačajnija poslovna iskušenja sa kojima ste se susreli u ovoj poslovnoj godini?

Godina je svakako bila izazovna, ne samo u našoj industriji. U situaciji u kojoj brandovi (i proizvođači) doslovno ne znaju što nosi sljedeći dan, a kamoli kvartal, nemoguće je očekivati da stvari funkcioniraju normalno. Pandemija je poremetila dinamiku, broj naručenih poslova i prodrmala planove.

U Señoru smo izgradili stabilan i održiv poslovni model, planiramo mjesecima unaprijed i nismo prisiljeni raditi pod bilo kojim uvjetima. Veliki i stabilni klijenti osigurali su likvidnost, a manjim klijentima, kojima je pandemija bitno pogodila poslovanje, pokušali smo izaći u susret dužim rokovima plaćanja.

Važno je da obje strane razmisle o načinima kako pomoći svojim partnerima u okviru svojih mogućnosti. Iako je posao na trenutke gotovo potpuno stao, dok je svijet još držao dah, bilo je vrijeme za promisliti kako nastupiti na tržištu u vrlo izmjenjenim uvjetima – u ovakvim trenucima krizno komuniciranje zaista može značiti razliku između života i smrti.

Koji su vaši predlozi i preporuke za poboljšanje uslova u kojima posluju agencije za tržišno komuniciranje? Navedite tri najbitnija faktora poboljšanja položaja komunikacijskih agencija u aktuelnom privrednom okruženju

RELEVANTNOST

Neću reći da je kriza prilika, malo mi je deplasirano, a i okrutno, tako komunicirati u trenucima kad se mnogi oko nas bore za preživljavanje (neki i doslovno)! Ali ono što mislim da jest dobro je da će ova situacija ubrzati odumiranje nerelevantnog, jednostranog, display oglašavanja i naglasak staviti na komunikaciju koja donosi korist svojoj publici. Veliko globalno istraživanje je pokazalo kako u doba krize potrošači, njih čak 78%, očekuju da im brandovi pomognu u svakodnevnom životu, a samo 30% očekuje popuste i promocije. Ovo bi trebalo pisati velikim slovima na desktopu svakog brand managera prije nego krene pisati brief svojoj kreativnoj agenciji. U svjetlu toga, #prviput Zagrebačke banke zaista je važan primjer tržišnog lidera.

KVALITETA

Potres, pandemija i (samo)izolacija su fokus okrenuli introspektivno, prema unutra, vjerojatno svakome od nas pa tako i Señoru. Zato smo odlučili iduće godine, uz zadržavanje dobrih poslovnih rezultata i kvalitete rada, posvetiti veću pažnju upravo unaprjeđenju procesa, radu na osobnim i organizacijskim ciljevima. Señor je uvijek bio sredina koja je poticala razmišljanja i konstruktivne prijedloge svojih kolega da unaprijedimo okolinu i proizvode koje kreiramo. Svatko postavljanjem svojih vlastitih ciljeva može pomoći usmjeravanju organizacije i većoj osobnoj i timskoj motivaciji da budemo najbolji sebi, i posljedično, partnerima s kojim radimo.

Za nas ovo i nije nešto novo, to je Señorova dugoročna politika koja je, vjerujem, bila ključna da se lakše snađemo i prebrodimo krizu sa što manje problema. Doduše, nezamisliva je bez trećeg faktora – DOSLJEDNOSTI u postavljenim standardima, što je prečesto zaboravljen sastojak u balkan biznis miksu.

Kakva su Vam očekivanja za 2021. godinu u pogledu poslovnih uslova u industriji tržišnih komunikacija? Imate li nekih značajnijih planova za narednu godinu a koje možete predstaviti javnosti.

Ova nam je kriza još jednom pokazala kako je gospodarski rast i razvoj neodvojiv od dobrobiti ljudi – skeptičan jesam, ali nada ostaje da neke pouke ipak možemo izvući. Situacija će bar još neko vrijeme biti jednako neizvjesna, a s njom će i brandovi vjerojatno raditi ad hoc rješenja, što je razumljiv, ali nisam siguran je li i dugoročno najpametniji put. Znati iskoristiti prilike je vrlina, ali kad se situacija stabilizira, svi napori trebaju imati zajednički nazivnik. Očaj nikad ne miriše privlačno.

S obzirom na to da je ove godine, nakon ljetnog popuštanja epidemiološke napetosti, jesenska aktivnost naglo buknula, započeli smo velik broj projekata, od kojih su neki već vani, a dobar dio će ugledati publiku početkom godine.

Također, realizirat ćemo nekoliko društveno relevantnih projekata koji brinu o mentalnom zdravlju i ravnopravnosti spolova, teme koje su nam uvijek iznimno bitne. Da parafraziram Churchilla, ako cilj nije bolje i pravednije društvo, čemu onda pobjeda nad covidom.

Poželite nešto svojim klijentima i svim budućim oglašivačima u 2021. godini

Umjesto čestitke, svoje smo klijente, partnere i kolege već sada pozvali na naše tradicionalno ljetno druženje – Intimno ruženje 2021. uz NADU da ćemo se uskoro moći družiti i raditi uživo. Nada i zajedništvo je sve što nam treba ovih dana.


Intervju je originalno objavljen na portalu Advertiser Serbia.