Kopirano!

IVA ZA KAKTUS

Intervju s predsjednicom

iva_blog_senor

Kako je tema Kaktus festivala ove godine samorefleksija, naša se Iva krenula zagrijavati za ulogu predsjednice regionalnog žirija davanjem svoje refleksije na stanje oglašivačke industrije u regiji. Zašto je važna samokritičnost, tko sve stvara reputaciju industrije i na što će Iva posebno obratiti pažnju u žiriranju radova – pročitajte u intervjuu.

Iva Kaligarić, Managing Director agencije Señor Hrvatska i predsjednica regionalnog dijela žirija za dodjelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, specijalno za Marketing mrežu govori nedostaje li advertising industriji u regiji samokritičnosti, kao i zašto prijaviti radove za nagrade KAKTUS 2022.

1. Tema ovogodišnjeg festivala je "Samorefleksija". Kad bi pogledala u ogledalo sebe kao profesionalca, agenciju u kojoj radiš i kompletno tržište marketinških komunikacija – što vidiš?
Vidim šok koji nas mijenja nabolje. Pandemija, rat i energetska kriza kolektivno su nas izbacili iz ravnoteže, tražimo stabilno tlo kako bismo stali i udahnuli. Ne moramo čekati godišnje analize i planiranja, toliko je promjena da je svaki dan postao dobra prilika da se pogledamo i shvatimo što smo naučili. Budimo iskreni prema sebi, priznajmo si greške i pohvalimo za podvige za koje nismo bili niti svjesni da ih možemo ostvariti. To je način kojim učimo, napredujemo, postajemo bolji ljudi, a i bolji marketingaši. A to smo dokazali novim pristupom u komunikaciji, koji je empatičan, autentičan, emotivno inteligentniji. Radovi na ovogodišnjem Cannesu i Danima komunikacija, bez obzira na kategoriju, bili su prožeti elementima društvene odgovornosti. Nadam se da će i Kaktus biti proslava napretka struke, a da društvena osjetljivost nije samo ovogodišnji modni hit.

2. Nedostaje li advertising industriji u regiji samokritičnosti? Zašto?
Samokritičnost postoji, vidim je u radu naših bliskih konkurenata, ali na tržištu ima dosta konformizma i neznanja. Za neznanje nemamo ispriku, sve najnovije i najnaprednije strukovne spoznaje i primjeri dobre prakse samo su par klikova udaljeni. No, kad ponestane volje ili novaca, traži se lakši izlaz, prokušana mainstream rješenja donijet će blitz rezultate. Kriza je poduzećima s dugoročnih ciljeva i ulaganja u struku pomaknula fokus na preživljavanje, što im ne možemo zamjeriti. Jednako tako potaknula nas je i da budemo brži, efikasniji i odgovorniji prema zajednici. Upravo ta zajednica, grupa sve zahtjevnijih potrošača, tjera nekritične na promjene i izlazak iz zone komfora. Agencije više nisu te koje mogu samo pasivno odgovarati na zahtjeve klijenata već i proaktivno predlažu poslovna rješenja, utječu na razvoj proizvoda i usluga, potiču rješavanje društvenih problema. Samim time, ako i netko ne želi biti samokritičan – morat će biti.

3. Tko kreira reputaciju struke u Hrvatskoj?
Marketinški stručnjaci, kako oni koji se svojim inicijativama i radom trude osvijetliti obraz struke, tako i oni brojni koji su titulu stručnjaka stekli na jednako tako stručnom dvodnevnom marketinškom online tečaju. U vrijeme društvenih mreža i ekstremne samopromocije pojedinaca (LinkedIN, tebe gledam), manje upućenom promatraču je teško zaključiti tko su prvi, a tko drugi. Iz ovog razloga, unatoč inicijativama strukovnih udruga i pojedinaca, ona nije na dobrom glasu, prestaje biti atraktivna novim generacijama i otežan je rad svima koji komunikacijski posao stvarno vole i u njega ulažu. Zato su natjecanja poput Kaktusa važna, kako bi profesionalci mogli istupiti i pokazati svoja dostignuća, uputiti na trendove i educirati javnost. Nagrade su priznanje struke struci, ali i markica kvalitete novim klijentima, ljepilo za nove zaposlenike.

4. Kao predsjednica regionalnog dijela žirija za dodjelu nagrada KAKTUS 2022, na koje ćeš detalje najviše obratiti pažnju kad budeš ocejnjivala radove i kakve radove očekuješ na natjecanju?
Radove ću sveobuhvatno ocjenjivati, počevši od razumijevanja lokalnog konteksta (unaprijed hvala natjecateljima na podrobnom objašnjenju!) do finalne izvedbe strateški utemeljene ideje. Veselim se radovima koje još nisam vidjela, koji možda nisu imali priliku biti toliko medijski eksponirani, a i kreativcima koji stoje iza njih. S obzirom da je moja prva ljubav strategija, posebnu pažnju obratit ću na to je li strategija bila utemeljena i inspirativna, je li kreativa iskoristila potencijal strategije i pomiče li granice struke te doprinosi li ideja boljem društvu (ne podcjenjuje potrošača, ne koristi stereotipe, uvažava različitosti, utječe na društvene promjene i sl.).

5. Zašto bi agencije i kompanije trebale prijaviti svoje najbolje kampanje na natjecanje zanagrade KAKTUS 2022?
Zdravo natjecanje gura i vas i struku naprijed, podijelite nesebično svoje znanje i primjere dobre prakse, a uz to:
1. pravi je trenutak da pokažete branši tko je najbolja domaća agencija/oglašivač,
2. tog dana, za šankom, svi će mahati upravo vama, a vi mašite titulom agencije godine idućih 365,
3. međunarodni žiri dat će vam objektivan i neopterećen pogled izvana,
4. konkurencija će biti ljubomorna na vaše radove,
5. lijep je pogled sa stejdža s kaktusom u ruci.


Tekst je originalno objavljen 15. 9. 2022. na portalu Marketing Mreža.