Naš Head of Creative Jure je za novo izdanje ADbooka ispričao kako smo se mirisno brandirali kroz Fussnotu, prvi niche parfem za stopala na svijetu. Kako smo kreirali parfem koji može stajate rame uz rame s niche klasicima, a onda napravili ozbiljno neozbiljnu kampanju - pročitajte u tekstu ispod.
Kad govorimo o brandingu, obično prvo pomislimo na vizualni identitet (logo, boje, tipografiju) pa onda na slogan, ton komunikacije... Ali jedan je potencijalni element brandinga često zanemaren - miris je jedino osjetilo koje ima izravnu vezu s limbičkim sustavom u mozgu, dijelom odgovornim za emocije i pamćenje. Zato mirisi snažno prizivaju sjećanja, osjećaje i atmosferu. Dok slika ili zvuk prvo prolaze kroz nekakve “filtere” racionalnog razmišljanja, miris nas pogađa instinktivno i odmah. Drugim riječima, ono što mirišemo često pamtimo dublje nego ono što vidimo ili čujemo.
U brandingu ima nekih primjera korištenja mirisa, npr. Singapore Airlines ima posebno dizajnirani miris koji pušta u kabinu aviona i stavlja na odjeću posade, a koriste ga i u svojim business loungeovima; Rolls Royce je dizajnirao mirise (drvo i koža kako bi prenijeli luksuz i tradiciju) za unutrašnjost svojih vozila ili Westin Hotels koji prepoznatljivim White Tea mirisom dočekuju goste u svakom svom hotelu na svijetu. Ne znam kako je izgledao proces stvaranja ovih mirisa, ali u nastavku teksta ću pokušati prenijeti mali behind the scenes kako smo mirisno brandirali sami sebe.
Fussnota je nastala iz smijeha i igre, ali na sreću nije se na tome zaustavila. Sve što je nakon inicijalne ideje uslijedilo imalo je sve elemente vrlo ozbiljnog i vrlo dugotrajnog projekta. Deseteu godišnjicu agencije odlučili smo da obilježimo projektom koji će predstaviti Señorov način razmišljanja i rada. Od samih početaka željeli smo da stvaramo van klasičnih okvira brandiranja i marketinške komunikacije, da klijente i struku "izuvamo iz cipela" te nam je to postalo ključna poruka ovog projekta.
Nakon njenog definiranja, priču koju želimo da prenesemo predstavilli smo parfumerima. Bilo je potrebno pronaći note i stvoriti mirisne kombinacije koje će tu priču u ovom mediju iskomunicirati. Ono što nikako nismo htjeli je da je miris sekundaran i generički, da nam samo ideja o parfemu za stopala bude dovoljna, a da na kraju miris bude kao jeftini dezodorans. Htjeli smo vrhunski parfem koji bez srama može stati uz bilo koji drugi u nekoj ozbiljnoj parfumeriji.
Za tako nešto trebali smo i ozbiljne parfumere - prave partnere za projekt našli smo u Sortilège Olfactive Arts, koji su se specijalizirali u izradi niche parfema, baš ono što nam treba.
Brief za njih je bio - Señor te izuva iz cipela, treba nam i miris koji radi baš to. Nakon nekoliko varijacija mirisa koji su imali šokantne note, došli smo do onog koji je i nas izuo iz cipela - prvo otvaranje s mirisom pokošene trave (bosonoga šetnja, kad imaš Fussnotu imaš i samopouzdanje za izuti se), zatim vrt bergamota (Señorov ured je tik uz zagrebački botanički vrt) pa onda slatkoća i hedonizam španjolskog kolača Bizcocho de limón (ne pričamo španjolski, ali ime nam je kao da ga hablamo) te za kraj miris smirujućeg cedra (sve će biti u redu kad ti projekt radi Señor, opusti se).
Strategija koju smo postavili kod kreiranja samog mirisa, a to je da sve tretiramo jako ozbiljno, unatoč tome što je sve nastalo iz zezanja, nastavila se i u dizajnu ambalaže. Trebali su tjedni i tjedni da nađemo prave bočice, čepove i pumpe (ne bi vjerovali kolika je razlika između guste maglice i rijetkih, mlohavih kapi parfema kod primjene), a za kutiju smo se inspirirali premium parfemskim klasicima - napravljena je od dva dijela, dizanjem poklopca dobijemo bazu koja se rascvjeta čime prenosimo osjećaj otvaranja poklona pri svakom korištenju.
Za oglase smo htjeli da izgledaju kao ozbiljna kampanja za pravi parfem, angažirali smo i prave fotomodele, nisu za sebe mislili da su foot-modeli, ali nakon Fussnote mogu i to staviti u CV. Fotografije su se fokusirale na prenošenje osjećaja izuvanja iz cipela, a kako nam je publika za parfem poslovna tako smo i setting oglasa stavili u ured. Hedlajnima na oglasima prst smo umočili i u humor, da pokažemo kako se i ozbiljno zezamo.
Osim što smo se ovim parfemom i mirisno brandirali, samo postojanje Fussnote dodatno je ojačalo Señorov brand u onom što smo godinama gradili projektima za klijente i samoiniciranim projektima poput Uzorka stolice, Umjetenosti feedbacka, Puzzling puzzli... a to je da smo uvijek spremni dati nešto neočekivano.
Nove edicije Fussnote vjerojatno neće biti, ali neku novu "Fussnotu" koja će prenositi ovaj dio Señorovog duha ćemo sigurno stvoriti, samo u nekom drugom obliku.
Parfema nema još puno, ako vas zanima slobodno ga dođite isprobati kod nas u ured ili ga na slijepo naručite na senor.hr - tko ne voli malo iznenađenja.
Tekst je originalno objavljen u publikaciji Adbooka 07 u listopadu 2025.