Kopirano!

Retrospekt-iva

Iva je presjekla Señorovu 2022.

iva_blog_senor

Naša head of heads Iva Kaligarić podijelila je s portalom Advertiser Serbia što je sve obilježilo proteklu godinu za Señor, a onda i svoju slatku želju za 2023. Bacite oko na intervju i pripremite se za puhanje svjećica!

Završetak kalendarske i poslovne godine je i ovog puta povod da sa vodećim ljudima iz advertajzing, medijskih i PR agencija porazgovaramo o postignutim ciljevima u prethodnoj godini, planovima za 2023. godinu, kao i o “faktoru okruženje” u kojem te iste planove treba realizovati. Ovoga puta čast je pripala Ivi Kaligarić, suvlasnici agencije Señor… Razgovor vodio Nenad Danilović, glavni i odgovorni urednik izdanja Advertiser Serbia.

 

Kako je za vašu agenciju protekla 2022. godina? Koji su značajni projekti i aktivnosti koje je vaša agencija sprovela tokom ove godine koja je na izmaku?

Dvadeset i druga bila je dinamična i prevrtljiva. Radili smo na novim velikim projektima, dokazanim komunikacijskim platformama, promicali rodnu ravnopravnost, fundraisali za potrebite, osvještavali važnost mentalne higijene, puno učili i naučili. Godinu smo primarno usmjerili doprinosu društvu, a ne Señorovoj bilanci. Vjerujemo da se dobro dobrim vraća, da će naš ulog biti prepoznat i da će pomoći razvoju tolerantnijeg, inkluzivnijeg i poštenijeg društva. Izdvojila bih nekoliko meni dragih naših projekata, iako sam povrh svega najponosnija na señorite i señore koji stoje iza njih.
Početak godine obilježio je facelift globalnog branda FOREO, a na tren (dug nekoliko produkcijskih mjeseci) imali smo osjećaj da je Zagreb postao centar svijeta. Beauty&tech lideru dali smo novo lice, postavili sustav komunikacije koji je predstavljen u pariškom La Fayetteu, a potom u više od 80 zemalja svijeta. A kad smo već kod shopping centara, da kupovina ne mora asocirati samo na obvezu i žurbu potvrdili smo rebrandajući Kaptol centar. On je postao prvi premium & lifestyle centar gdje grad dolazi predahnuti, u kojem je osjećaj branda integriran u svaku njegovu poru — od arhitekture do hortikulture. Stvar koja nikad ne izlazi iz mode je iskrenost, a to smo dokazali hrabrom kampanjom za vremešni Varteks, koristeći predrasude koje potrošači imaju o brandu kao početak razgovora o njegovoj novoj eri.
Nova era iznimno bitna za naše poslovanje je post-covid era — svrhovitost posla, ključnu za motivaciju zaposlenika danas, tražili smo u području društvene odgovornosti, kulture, mentalnog zdravlja te u suradnji s klijentima i partnerima pokretali različite inicijative, od kojih zadnju možete pogledati ovdje. Puno smo učili na dobrim, ali i primjerima loše prakse, a uvijek smo težili dio svog znanja podijeliti i s akademskom zajednicom. Ojačali smo tim mladim lavovima, dok su oni iskusni lokalno i globalno žirirali. A glas žirija dao nam je priznanje i ove godine! Nakon osvajanja titule najkreativnije agencije u Hrvatskoj (IdejaX 2021.), ove smo godine dokazali i svoju učinkovitost — uz niz osvojenih Effieja, pripao nam je i Effie Grand Prix za društveno odgovoran projekt Nije u redu. Više od same nagrade veseli nas što naši projekti utječu na pozitivne promjene u društvu.

Kako ocenjujete ovu poslovnu godinu u industriji tržišnih komunikacija?

Godinu su obilježile konstantne promjene. Geopolitička, zdravstvena i energetska kriza potaknule su nas da budemo brži, efikasniji i empatičniji. To je najveća vrijednost koju nam je donijelo ovo nesigurno vrijeme – krenuli smo stvarati emocionalno inteligentnije brandove i komunikaciju. S druge strane, pozitivna očekivanja s početka 2022. splasnula su kako je godina prolazila. Porast troškova poslovanja svakodnevno utječe na stvaranje nervoze, pritisak na budžete i oprezno planiranje nadolazeće godine. Potrošači gube kupovnu moć i povjerenje u medije, kao i da je ono što im brandovi poručuju istinito i relevantno za njihovu svakodnevicu.
Raste strah od kriza, inflacije, pada kvalitete života, a najnovija istraživanja u Hrvatskoj otkrivaju kako sve navedeno utječe na brzu promjenu stavova i ponašanja te sve manju lojalnost prema brandovima*. Naš zadatak bit će u budućnosti raditi još kvalitetnije, stvarati korisne i pouzdane proizvode i usluge, empatične brandove te iskreno i relevantno komunicirati.
*Izvor: Val Grupa i Ipsos Puls, online istraživanje “Nulti kvadrant 2022”, n=603, 27.-30.10.2022.

Kakva su vam očekivanja za 2023. godinu u pogledu uslova poslovanja kompanija iz industrije tržišnih komunikacija?

Očekujem efikasniju simbiozu usluga klasičnih, digitalnih i PR agencija. Želim da struka nastavi raditi na podizanju svoje letvice i poboljšanju imidža prema novim generacijama. Nadam se da ćemo više vremena trošiti na stvaranje, a ne seciranje svakog centa, s obzirom da, nažalost, i našoj industriji rastu troškovi poslovanja.

Imate li nekih značajnijih planova za narednu godinu a koje možete predstaviti javnosti?

U idućoj godini će neki od naših većih projekata ugledati svjetlo dana – stay tuned! Planovi su vezani i uz aktivnosti s dugoročnim utjecajem koje nas vesele, a odnose se na kulturu, arhitekturu te rad na projektima izvan domene klasične tržišne komunikacije.

Poželite sebi nešto, kao generalnom menadžeru, za 2023.

Želim čokoladnu tortu za Señorov deseti rođendan. I piña coladu!


Tekst je originalno objavljen na portalu Advertiser Serbia.