Kopirano!

Artboard 1 copy 19-100

Klijent

CESI

Brand

CESI

Datum

Veljača 2022.

Kategorija

Društvene akcije

NIJE U REDU U UREDU

BalCannes 2023. Social Responsibility: finalist
WARC
Grand Prix
Effie 2022 Engaged community: zlato
Effie 2022 Pozitivne promjene: Opće dobro (brendovi i neprofitni sektor): srebro
IdejaX 2022 Društvena odgovornost: srebro
MIXX 2022 Cross-Media Integration Campaign
MIXX 2022 Direct Response: finalist

Žene u prosjeku imaju 13% manju plaću od muškaraca te 22% manju mirovinu. Ulaze u nadzorne odbore čak 12 godina kasnije. Kad im to i pođe za rukom, tamo su usamljene: čak tri muškarca na jednu ženu. Uz sve to, svaku treću ženu pri zapošljavanju se pita o planovima za djecu, što je zakonom zabranjeno. Što je uzrok ove statistike i kako mijenjati situaciju?

Na koga ste prvo pomislili — muškarce ili žene?

STOP RODNOJ NERAVNOPRAVNOSTI

Rodne predrasude su toliko duboko ukorijenjene u društvo da ih često ni ne primjećujemo. Istovremeno, posljedice njihovog postojanja za žene itekako su primjetne. S udrugom CESI pokrenuli smo akciju NIJE U REDU U UREDU s ciljem da iskorijenimo rodne predrasude, poboljšamo položaj žena na radnom mjestu i pokažemo kako rodna neravnopravnost nije u redu u uredu… ni u skladištu, polju ili dućanu.

Ako njen uzrok leži u prerasudama, kako pokazati da ih ni oni najosvješteniji, čak ni žene, nisu svjesni? Tako da ih testiramo, a da toga ne budu ni svjesni.

Iako se u ovim izjavama nigdje nije naveo rod, čak 85% od gotovo 50 000 glasača prvo je pomislilo na žene — i to nije u redu.

#NIJEUREDU

Nakon outdoora, CESI kampanja ubrzo je preselila online na nijeuredu.com gdje smo, osim podizanja svijesti o problemu, pozvali na konkretnu promjenu — potpisivanje peticije za promjenu Zakona o radu.

Bez ulaganja u online oglašavanje, postavljeni cilj od 10 000 potpisa premašen je u prva tri dana, a kad su se uključile najveće domaće tvrtke, zaposlenici i poznati, kampanja je eksplodirala! U kampanju se uključilo čak 39 tvrtki (Atlantic Grupa, Hrvatski Telekom, Wiener osiguranje, IKEA, JGL, Zagrebačka banka…), kao i brojna poznata lica poput Jadranke Đokić, Lane Barić, Dade Ćosića, Olje Savičević Ivančević, Ivana Šarića i Nane Nadarević.

Postavljeni cilj premašen je u prva tri dana.

Svatko je imao nešto za reći: tvrtke, mediji i pojedinci samoincijativno su, samo s weba, sadržaj shareali više od 30 000 puta, a svoja su iskustva s nama podijelile i žene koje su doživjele diskriminaciju.

Kampanja je generirala neviđeni interes poslovne javnosti i medijsku popraćenost kakvu udruga nikad nije imala tijekom sličnih ranijih kampanja — od index.hr preko HRT-a do RTL Direkta, kampanja se našla u 57 medija, što je pomoglo da do kraja prikupimo više od 20 000 potpisa — važan korak prema promjeni zakona i društva u kojem će izjave s početka, u našim glavama, zaista biti rodno neutralne.

#nijeuredu je najuspješnija CESI peticija ikada i među 6% najuspješnijih domaćih peticija u zadnjih 10 godina.

Od društvenih mreža posebno nam je bio važan LinkedIn gdje smo komunicirali i osvještavali poslovnjake koji imaju moć napraviti konkretne promjene.

Idući je korak predaja svih potpisa Ministarstvu rada u znak podrške izmjeni Zakona o ženskim pravima na radnom mjestu u nadi da ćemo tamo prikupiti par ključnih potpisa — onih za uvažavanje prijedloga.

Rodna diskriminacija ne staje ovdje, ali joj zajedno možemo stati na kraj.

Credits

Señor

Vanja Blumenšajn ~ Vrlo kreativni direktor | Jurica Ćorluka ~ Head of creative | Lucija Drača ~ Copywriterica | Valentina Mavretić ~ Copywriterica | Dora Kasun ~ Dizajnerica | Mishel Kovačić ~ Dizajner | Danijela Maričević ~ Head of account | Anamarija Vuić ~ Account managerica | Anamarija Tadić ~ Account asistentica

Suradnici

Martina Nemčić ~ Project managerica (Human) | Barbara Sabo ~ Creative lead (Human) | Martina Đođo ~ Front-end Developerka (Human) | Vedrana Vekić ~ Developerka (Human) | Filip Krajcar ~ Developer (Human) | Sonja Mujačić ~ Back-end developerka (Human) | Jere Meić ~ Analitičar (Human) | Krešimir Brlić ~ Direktor prodaje (Outdoor Akzent) | Marin Balaić ~ Animator | Jadranka Đokić ~ Spikerica | Damir Markovina ~ Spiker

Klijent

Anamarija Tkalčec ~ Koordinatorica udruge CESI | Višnja Ljubičić ~ Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova

Artboard 1 copy 19-100
Meni je mijenjanje svijeta najdraža aktivnost.

Vanja Blumenšajn - Vrlo kreativni direktor

Artboard 1 copy 19-100
Možda je najbolji osjećaj bio kad smo postigli cilj u prva tri dana. Rodna ravnopravnost u svijetu rada rijetko ovako zainteresira javnost, no sad je jasno da je važna jer drugačije naprosto nije u redu. Hvala Señoru na odličnoj kampanji i podršci! I da, za uspješnu društveno odgovornu kampanju trebaju vam barem 3 Anamarije. :)

Anamarija Tkalčec - Voditeljica projekata

Artboard 1 copy 19-100
Količina promemorija iza ove kampanje nadmašuje veličinu ovog teksta.

Anamarija Vuić - Account managerica

Artboard 1 copy 19-100
Jedna osoba čini razliku, a cijeli tim ju podiže na sasvim novu razinu. Bilo je osnažujuće biti dio ove inicijative koja je na kreativan i proaktivan način uspjela angažirati javnost u rješavanju gorućeg društvenog pitanja.

Anamarija Tadić - Account asistentica

Artboard 1 copy 19-100
Dan danas naletim na neki zaostali billboard s rodnom predrasudom. Izgleda da su oni otporni na vrijeme, ali zbog ovakvih projekata vjerujem da njihov sadržaj neće biti.

Lucija Drača - Copywriterica