Kopirano!

reci-to-glasno-header

Klijent

Outdoor Akzent

Brand

Outdoor Akzent

Datum

Travanj 2016.

Kategorija

Mediji i izdavaštvo

RECI TO GLASNO

HDD 2016
Outward 2016
Ideja X 2016
MIXX 2016
MIXX 2017

Je li billboardima zaista odzvonilo? Ima li u medijskom miksu mjesta i za ulične ili samo online bannere? I dokle je to došlo da na MIXX-u Grand Prix odnose outdoor kampanje! U posljednje se vrijeme vode promašene online vs. offline rasprave: što je bolje i gdje uložiti budžete? Reci to glasno izvrstan je primjer kako publika živi u oba svijeta te kako kampanje, kako bi bile uspješne, moraju uspješno integrirati to dvoje.

KAD IMAŠ NEŠTO ZA REĆI, RECI TO GLASNO

Outdoor akzent postavio je pred nas zahtjevan izazov: pokazati snagu vanjskih oglasnih površina u digitalno doba te opravdanost korištenja za klijente najrazličitijih veličina i budžeta. Prve ideje išle su u smjeru provokacije i privlačenja pozornosti, ali ovdje se, bez obzira koju temu odabrali, takav pristup nije činio dovoljan. Što ako osmislimo mehanizam koji će u fokus staviti sve goruće teme? Svatko, od malog čovjeka do korporacije, ima nešto reći svijetu oko sebe, samo mu treba dati priliku i medij. Tako je nastao mega natječaj #recitoglasno koji je potvrdio snagu outdoora – naravno, ako se koristi na pravi način: kreativno i pametno.

MISIJA: POKRENUTI LAVINU

Natječaj smo najavili serijom jumbo plakata koji su pozivali na stranicu recitoglasno.com gdje je svatko mogao ostaviti poruku. Nagrada? 150 njih završit će na pravim jumbo plakatima diljem Hrvatske. Za najavu su korišteni isključivo billboardi kako bi dokazali njihovu učinkovitost u pobuđivanju interesa, ali i testirali vrijednost billboarda kao nagrade; s obzirom da ljudi svoje poruke mogu ostavljati svakodnevno na društvenim mrežama, percipirana vrijednost billboarda kao nagrade dodatni je dokaz težine ovog medija u očima publike. 

OPINIONS ARE LIKE ASSHOLES, EVERYBODY HAS ONE

U drugoj su fazi građani izrađivali plakate i širili ih društvenim mrežama pozivajući prijatelje da glasaju za njih. Umjesto da namećemo teme za raspravu, dali smo priliku svima da javnu diskusiju usmjere u smjeru kojem žele. Ovdje se krije tajna uspjeha kampanje; kreirali smo dijalog, ili bolje rečeno dijaloge, koji su bez obzira na raznolikost iskristalizirali teme interesantne najširoj publici. Ukoliko ste posjedovali računalo i pristup internetu vjerojatno niste mogli pobjeći sivo-žutim plakatima s porukama koje su preplavile online, a sezale su od humorističnih, dirljivih, ozbiljnih pa do politički nabijenih i svjetonazorski polarizirajućih i širile se nevjerojatnom brzinom. 

IZ OFFLINEA U ONLINE I NAZAD

O 150 najboljih, po 75 svaki, odlučivao je žiri i publika. Dva su razloga za odabir ovog sistema: žiri je jamčio kvalitetu odabranih poruka i raznolikost tema, a glasovi publike mogućnost svakoga da bude pobjednik te osigura viralnost natječaja. Izabrani plakati su postavljeni na lokacije diljem Hrvatske i ponovo potakli novu seriju šerova, komentara, mišljenja, kritika i pohvala. Tako je kampanja koja je krenula s jumbo plakata, osvojila online i vratila se odakle je krenula – na jumbo plakate.

JUMBO PLAKATI S JUMBO REZULTATIMA

Predvidjeli smo veliki engagement, ali je projekt premašio sva očekivanja: u tri tjedna kampanje stranica je imala preko 300,000 jedinstvenih posjeta iz više od 140 zemalja. Kreirano je preko 10,000 plakata kojima su glasači dodijelili gotovo 1,000,000 glasova. Kliknuli ste nevjerojatnih 7,200,000 puta, a komentare, tvitove i šerove na društvenim mrežama još nismo uspjeli pobrojati. Među zanimljivijim trivijama bilježimo poziv članova Živog zida za glasanje za njihove promo prijedloge, lobiranje pojedinih svećenika putem crkvenih portala ili indijske twitteraše koji su retvitali poruke ljubavi domaćih miroljubaca.

Kampanja je podigla ogroman interes i pokazala ulogu vanjskog oglašavanja u medijskom miksu danas. U novom je mas-medijskom okruženju njegova uloga nešto drugačija, ali naš zadatak i jest konstantno re-izumljivanje, odnosno korištenje postojećih elemenata na nove i neočekivane načine. Svaki cilj ima svoje alate, a samo promišljeni, integrirani pristupi mogu donijeti kvalitetna rješenja. Bez obzira koliko vremena provodili online, ne možemo prekrižiti iskustva iz offline svijeta. Bar dok VR potpuno ne napreduje pa nas urone u hranjivu tekućinu da neprestano živimo s VR setom na očima i ušima. Ali tko nam jamči da nam i u tom svijetu netko neće staviti virtualne jumbo plakate uz virtualne ceste.

Credits

Señor

Vanja Blumenšajn ~ Vrlo kreativni direktor, copywriter | Jurica Ćorluka ~ Kreativni direktor, copywriter | Luka Goreta ~ Junior copywriter | Vinko Čuljak ~ Art direktor | Imelda Ramović ~ Art direktorica | Miro Čavar ~ UX/UI dizajner | Ladislav Župančić ~ Fullstack developer | Iva Kaligarić ~ Strateška direktorica | Nina Trumbić ~ Voditeljica projekta | Marin Balaić ~ Autor case videa

Suradnici

Marko Mihaljević ~ Fotograf projekta

OUTDOOR AKZENT

Gabrijela Klarić ~ Direktorica | Krešimir Brlić ~ Voditelj prodaje

reci-to-glasno-header
Ovo je prva kampanja u Hrvatskoj u kojoj je spojeno OOH i online oglašavanje s ovako nevjerojatnim rezultatima. Pokazala je učinkovitost te masovnu konzumaciju billboarda i postala „glas naroda”.

Gabriela Klarić - Direktorica, Outdoor Akzent

reci-to-glasno-header
Kritičari su zamjerali izbor tema na plakatima, ali kampanja je samo okrenula zrcalo prema ljudima i dala im medijski prostor. Zamjerati to, bilo bi kao zamjerati demokraciji – iako ponekad zaista ne želimo čuti što baš svatko ima za reći.

Vanja Blumenšajn - Vrlo kreativni direktor

reci-to-glasno-header
Kod imenovanja projekta žrtvovali smo neke duže (i kreativno interesantnije) nazive i odlučili se na naziv kampanje koji je hashtag - #recitoglasno. Mislim da je ovo odigralo važnu ulogu u širenju i prepoznatljivosti natječaja.

Jurica Ćorluka - Kreativni direktor

senor no hablo espanol