Kopirano!

Iva na kvadrat

#prviput se pamti!

ivaiva

U uredništvu Media Marketinga smo napravili analizu kampanja i odabrali “našeg” favorita među onima nastalim u vremenu dok smo bili u karantinu, radili od kuće i pokušavali vidjeti svjetlo na kraju tunela. Naš je izbor kampanja #prviput Zagrebačke banke i agencije Señor. Kada se sve sagleda ovo je jedinstven projekat čija će se vrijednost ocjenjivati godinama kako budu rasli “mali” poduzetnici kojima su Zaba i Señor dali vjetar u leđa. O projektu #prviput, koji pomaže mikro malim poduzetnicima u turizmu, razgovarali smo s Ivom Barbarić, direktoricom marketinga Zagrebačke banke i Ivom Kaligarić, Super Managing Directoricom u agenciji Señor. Ovo je priča o tome kako je počelo stvaranje najveće online platforme za promociju neotkrivenih ljepota i unikatnih doživljaja Hrvatske.

MM: Zagrebačka banka nedavno je predstavila novu kampanju zanimljivog imena #prviput. O čemu se radi i koji je bio motiv za pokretanje kampanje?

Iva Barbarić (Zaba): #prviput je način na koji Zaba želi pomoći hrvatskom turizmu. Umjesto da radimo marketinšku kampanju o vlastitim proizvodima i uslugama, pokrenuli smo kampanju kojom dajemo podršku mikro i malim poduzetnicima, a istovremeno stvaramo najveću online platformu za promociju neotkrivenih ljepota i unikatnih doživljaja Hrvatske. Naime, cijela ova situacija s koronom najviše je utjecala upravo na poslovanje mikro i malih poduzetnika koji su srž hrvatskog gospodarstva. Istovremeno, u vrijeme pandemije svima nam je otežano kretanje i putovanje van granica zemlje. I upravo je to idealan poticaj za otkrivanje čari Hrvatske čime direktno pomažemo održivosti domaćeg turizma.

U sklopu kampanje smo pokrenuli stranicu prviput.hr i nagradni natječaj u kojem mikro i mali poduzetnici u turizmu imaju priliku osvojiti besplatnu promociju. Na natječaj se mogu prijaviti vlasnici smještaja, hotela, eko sela, OPG-ovi, turistički vodiči, instruktori ronjenja i brojni drugi poslovni subjekti s originalnom turističkom ponudom. Natječaj je otvoren do 30. rujna, a stručni žiri odabrat će ukupno 15 pobjednika.


MM: Što sve prijavitelji na ovaj projekt mogu osvojiti i što će se vrednovati pri odabiru najboljih?

Iva Barbarić (Zaba): Jednostavno rečeno – besplatnu i sveobuhvatnu marketinšku kampanju koja će im osigurati vidljivost kod široke javnosti i predstaviti njihove poduzetničke priče. To uključuje sve od video spota, fotografija, billboarda, web bannera pa do promocije na društvenim mrežama i u medijima kao i oglasne prostore Zabe – poslovnice, bankomate i slično. A dva najbolja između 15 pobjednika dobit će i TV spot – uključujući cijelu produkciju i medijski zakup.

Važno je naglasiti da će, osim 15 pobjednika, i ostali koji se prijave, a imaju jedinstven turistički proizvod ili uslugu, imati priliku biti promovirani kroz našu digitalnu platformu. U ocjenjivanju projekata bit će važna specifičnost turističke ponude (npr. inovativnost, održivo poslovanje, primjena novih tehnologija…), zanimljivost neotkrivene destinacije, uvjerljivost i motivacija.

MM: Sve svoje ukupne marketinške budžete do kraja godine usmjerili ste na ovaj projekt. Zanimljiva odluka. Kako je do nje došlo?

Iva Barbarić (Zaba): Svi znamo koliko je ova godina izazovna za čitavo gospodarstvo, a posebice za male poduzetnike u turizmu. U Zabi smo prepoznali da poduzetnici danas, više nego ikada, trebaju ne samo financijsku, već sveobuhvatnu podršku kako bi što bolje definirali svoje poslovne planove i pozicionirali se na tržištu. Stoga smo od početka godine pokrenuli mnoge značajne društveno odgovorne projekte, a #prviput je još jedan doprinos zajednici u kojoj živimo i poslujemo i gdje želimo biti dio rješenja.


MM: Koliko vas inspirira rad na ovakvim društveno odgovornim projektima?

Iva Kaligarić (Señor): Puno. I privatno sam uključena u rad udruga koje pomažu ugroženim skupinama, a želja za doprinosom boljem svijetu je utkana u samu srž Señorovog poslovanja. Od samog starta smo Vanja i ja inicirali i pridruživali se inicijativama za pomoć malim i srednjim poduzetnicima (Brand New Year), prevenciji nasilja (Ako samo promatraš, kao da zlostavljaš za Hrabri telefon), kasnije seksualnim manjinama (Iskrena vina – Pride), starijima i marginaliziranima (Sjetan Božić), ali i našoj poslovnoj zajednici (Sloganini – baza slogana, Umjetnost feedbacka – projekt koji osvještava bolju suradnju klijenata i kreativaca)… Ovakvi projekti su veliko zadovoljstvo, jer osim slobode u kreativnom izražavanju (i nagrada), donose i zadovoljstvo stvarnog i pozitivnog učinka na svijet oko nas.

MM: Kako je tekao sam kreativni proces projekta #prviput?

Iva Kaligarić (Señor): Intenzivno. Sama se ideja rodila u vrijeme lockdowna, kad smo, umjesto da potonemo u bespućima Zooma, odlučili pokrenuti nešto pozitivno za one najugroženije. Situacija u kojoj smo se našli izaziva strah i zbunjenost. Isto tako potiče na promišljanje, važu se stvari koje su važne i koje nisu. Iznimno smo ponosni na pristup Zagrebačke banke. Svjesna situacije, Zaba nije htjela pričati o sebi nego u prvi plan staviti ljude, njihove priče, životne brige i radosti te konkretnom inicijativom, poput pravog lidera, djelovati na sve segmente društva i pokazati podršku građanima i poduzetnicima u neizvjesnom razdoblju. Jedan od najpogođenijih segmenta gospodarstva je turizam. Bližilo se ljeto, bilo je jasno da će sezona doživjeti veliki pad. Tako je, umjesto klasične brand kampanje, nastao #prviput koji ima moć donijeti istinsku korist i pokrenuti pozitivnu promjenu u društvu.

MM: Tko je kreativni tim koji je radio na njemu?

Iva Kaligarić (Señor): Cijeli Señor je bio uključen u projekt, a s obzirom na širinu i sveobuhvatnost, nužna je bila snažna integracija i suradnja mega-tima Señor-Zaba, s kojima smo, bez klasične kurtoazije, zaista funkcionirali kao jedno. Bez zajedničkog angažmana, velike upornosti i dobre energije velikog broja profesionalaca te pomoći strateških partnera ovaj projekt ne bi mogao uspjeti i već od samog starta izazvati ovoliki interes i reakcije.


MM: Kakva su vam očekivanja od cijelog projekta?

Iva Barbarić (Zaba): Očekujemo puno dobrih prijava i kvalitetnih projekata kojima ćemo pomoći u promociji i da ih ljudi otkriju. Vjerujemo da će online stranica prviput.hr zaživjeti kao centralno mjesto na kojem će se građani na jednom mjestu informirati o jedinstvenim destinacijama i doživljajima u cijeloj Hrvatskoj, tijekom cijele godine.

Iva Kaligarić (Señor): Trenutno želimo aktivirati što veći broj malih poduzetnika da se jave na natječaj. Dugoročno bismo voljeli da prviput.hr postane bogata platforma za dubinsko istraživanje hrvatskih posebnosti i osnaži vrijedne poduzetnike koji nude inovativnu turističku ponudu te poštuju društveno-kulturnu autentičnost destinacije. Nadamo se da će i oni, ali i korisnici, prepoznati ovu pozitivnu i nesebičnu Zabinu inicijativu. Kad smo već jako oslonjeni na turizam, ne smijemo zaboraviti i na domaće turiste, i to ne samo u špici sezone, nego tijekom cijele godine. U svakom slučaju, ovo je tek početak, pred nama je nakon izbora i realizacija 15 kampanja, a onda i nastavak i nadogradnja ove vrijedne platforme.


Intervju je originalno objavljen na Media marketing portalu.